luni, 4 august 2014

TOTUL DESPRE BLONDUL FRUMOS! Partea a 2-a

Am deschis parul, am obtinut un galben, sau reflexii orange, sau blond cu subton rosiatic. Ce facem acum? In primul rand, invatam despre "color wheel", roata culorii, si privim culorile complementare (probabil ati auzit de ea, dar nu stiati cat de utila va fi in vopsirea parului ;)):




Si acum: daca ati obtinut galben, pe roata diametral opus, pentru corectie, veti vedea violet. Deci trebuie o vopsea blonda, cu subton violet. Ati obtinut un galben cu subton orange (va uitati in soare sau la lumina naturala daca aveti reflexii orange), pe roata vedeti albastru. Deci, vopsea cu subton albastru. Si asa mai departe. Ce inseamna asta?

Cand cumparati culorile, vedeti ca pe vopsea scrie numarul (in functie de nivelul de culoare). O sa va spun cum procedez eu, ca sa fie un exemplu cat mai facil de inteles. Deci eu prin decolorare obtin un blond cam de nivelul 12 (cu subton auriu/gold pentru ca plec de la nivelul 7). Sa zicem ca nu as obtine 12 ci 10. Ca sa acopar bine auriul, ma orientez spre vopseaua cu nivelul imediat mai jos, care sa acopere orice urma de galben portocaliu. Deci nivelul 9.




La Koleston aveti vopsele la nivelul 9:

9/8 - /8 inseamna intotdeauna albastru; albastrul neutralizeaza orange
9/16 - /1 inseamna gri; /6 inseamna intotdeauna violet -  deci neutralizeaza galbenul.

O sa incerce vanzatoarele sa va dea uneori vopsele /1 ca griul neutralizeaza orice. Fals. Gri + orange unori duce la khaki. La fel cum albastrul (/8) + galben (daca asta ati scos din deschiderea parului) se duce intotdeauna in subton verde. Deci analizati-va bine parul dupa ce l-ati deschis, ca stiti ce sa alegeti.

Eu folosesc Londa profesional, si la nivelul 9 nu au subton albastru. Asa ca folosesc 9/1 care este gri, ce e drept, dar il amestec cu o vopsea de 10/8 care are subton albastru. Avand parul lung, imi intra 2 vopsele de 9/1 si una de 10/8, suficient cat sa imi taie auriul. (In prima faza, parul il deschid cu o vopsea 12/61, ca sa tai si eventualele urme de galben - radacina se mai duce si in galben, nu doar in auriu). 

Ce oxidant folosim la corectia culorii?

Daca nuanta este foarte inchisa la radacina, puteti folosi pe partea de radacina 30% in cazuri extreme, cand chiar nu s-a deschis suficient partea superioara de par. De obicei, eu folosesc oxidant de 20% concentratie. Aplic vopseaua pe zona radacinii cca 35-40 de min, apoi o distribui pe restul parului si mai stau 10-15 minute. Sa aiba timp sa depoziteze bine culoarea. Nu vorbim de tonere aici, acelea se tin 10-20 minute pe par si uneori mai putin. Voi scrie si despre acestea.

La coafor va recomanda oxidant de 10% sau mai putin. De acord, e mai putin agresiv pentru par. Dar daca cu 20%, nuanta de cendre sau blondul crem/neutru pe care l-ati obtinut, rezista la spalari cca o luna, o luna si jumatate, cu oxidant de 10% si sub el, obtineti efectul de vopsea semipermanenta, si nuanta se va duce in 2-3 saptamani si repede. Si asa, ajungeti fuguta la coafor din nou, pentru corectia culorii. Pentru ca Marketingul e marketing. Raman la parerea mea, 20% depoziteaza bine culoarea si se mentine excelent intre 2 vopsiri, fara a distruge parul. 

Dupa vopsire, incercati sa nu va spalati 3 zile macar parul. Nu folosti masti cu ulei imediat dupa vopsire (e cunoscut faptul ca acestea imping nuanta din par, sau faciliteaza scurgerea ei de pe firul de par), si nu folositi apa fierbinte la spalare niciodata, pentru ca apa calda deschide cutila si din nou... culoarea va iesi cu usurinta din structura parului.

Inca un pont!!! :))) Daca totusi nuanta de cendre s-a dus de pe par si vedeti mult galben in fata ochilor, nu plecati la magazin dupa inca o vopsea sa acoperiti nuanta aceea nedorita. O sa vedeti sampon violet, balsam violet, balsam argintiu, ma rog... Le-am incercat pe toate, am lasat o avere pana sa ma invete intr-un salon fain o solutie simpla si mult mai eficienta pe care vi-o impartasesc cu drag! Luati 5 lei, mergeti la farmacie si cumparati o sticluta cu violet de gentiana (cu picurator sau pipeta). Dupa spalare, intr-un lighean mic, plin cu apa puneti 3-5 picaturi. ATAT. Va inmuiati podoaba capilara in apa, stati cateva secunde (pana in 5), stoarceti parul si priviti in oglinda. Daca e nevoie repetati. Nu stati niciodata 30 secunde pentru ca momentul in care din gri vireaza in violet e foarte rapid si o sa ma injurati cu un par liliachiu de toata frumusetea! Se va duce la spalat, dar totusi... Si aveti grija ca daca sare violet de gentiana pe haine/cada, se curata cumplit de greu...

Cam asta este fetelor experienta mea, condensata ca sa nu scriu niste ani pe aici, despre parul blond! Mi se pare usor sa obtii un par cendre acum, dar a fost un moment cand m-am tuns periuta de la prea mult decolorat+vopsit si sper sa nu treaca nimeni prin asa ceva. Acum gasiti vopsea profesionala peste tot, eu ma impac excelent cu Londa Professional, Kolestonul nu prinde bine pe parul meu iar Majirel-ul imi iese la spalat cu o viteza naucitoare. Oxidantii ii iau intotdeauna la litru, e mult mai facil asa.

Imi pare rau, nu stiu cu se procedeaza daca aveti si mult par alb, si nu stiu ce se intampla daca aveti parul vopsit deja. Brunetul stiu ca se duce fooooarte greu de pe par, iar daca v-ati vopsit cu negru, e aproape imposibil de schimbat nuanta in blond. Roscata am fost, si pana nu am tuns treptat parul nu am scapat de orange, indiferent ce amestecuri "dinamita" am folosit, nu s-a clintit de acolo...

Intr-o postare viitoare, despre tonere. Ce sunt si ce vor ele... :)


Sper sa intalnesc multe nuante de blond frumos pe strada,
Voua sa va fie folos!
Cu drag, 
Wolfette


Disclaimer: nu sunt un "review-er profesionist", nu sunt platita de nicio companie pentru a face review-uri si nici nu dispun de fonduri nelimitate pentru a cumpara cosmetice. Marea majoritate a produselor prezentate sunt achizitionate dupa o perioada lunga de cautari pe internet, de citit review-uri cat mai realiste (vezi Makeupalley, veti gasi prescurtat in blog MUA), de folosit tester-ul si produsul in sine o perioada generoasa de timp, pentru a putea oferi o parere cat mai pertinenta. De aceea, cele mai multe review-uri vor fi pozitive vizand produse care mie mi s-au parut extrem de bune. Nu agreez sa scriu review-uri negative dar atunci cand o fac este pentru ca sunt profund dezamagita de un produs. O sa gasiti pe alocuri termeni in engleza, pentru ca majoritatea materialelor le gasesc in aceasta limba si imi vine mai natural sa ma exprim asa pe de o parte, si pentru ca asta sunt, asta mi-e stilul de exprimare datorat mediului in care traiesc, pe de alta. Imi cer scuze anticipat daca voi crea un disconfort celor care nu cunosc engleza. Va multumesc pentru intelegere.
  

© 2012-2014 wolfettepandora.blogspot.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu